მშობელთა ჩართულობა

2014-2015 სასწავლო წელი
2015  წლის დასაწყისში  საქართველოს დაწყებითი განათლების პროექტის ფარგლებში სკოლამ მიიღო მრავალფეროვანი სასწავლო რესურსი სწავლა/სწავლების  ხარისხის ამაღლების მიზნით. I-VI კლასებში მოსწავლეთა მშობლების სასწავლო პროცესში  ჩართულობის გზამკვლევი გადაეცა თითოეულ მათგანს და G-Pried-ის პროექტის საანგარიშო მოხსენება მათ წარუდგინეს მასწავლებლებმა : ეკა გიგიაძემ, ნატო ლომთაძემ, მაია მამისეიშვილმა. III-VI კლასების მოსწავლეებს გადაეცათ საბავშვო გაზეთის ,,კითხვის დრო" მომდევნო ნომერი. მოსწავლეები სიამოვნებით გაეცვნენ საინტერესო და მნიშვნელოვან საგაზეთო სტატიებს, საინფორმაციო ტექსტებს





მოსწავლეთა წიგნიერების დონის ამაღლების მიზნით, მშობელთა სასკოლო ცხოვრებაში ჩართულობის ხელშესაწყობად დაიგეგმა   პროექტი ,,ოჯახური კითხვის დღე"

პროექტი: ,,ოჯახური კითხვის დღე"
პროექტის ხელ-ლი: მაია მამისეიშვილი-ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
          მიზნობრივი ჯგუფი: მეხუთე კლასის მოსწავლეები და მათი მშობლები
          პროექტის განხორციელების ვადები: 2014-2015 სასწავლო წლის მანძილზე

         პრობლემის აღწერა:   
·         მშობელთა იშვიათი ჩართულობა სასკოლო აქტივობებში
·         არ არის  გამოყენებული მშობელთა რესურსი მოსწავლეთა შედეგების გაუმჯობესების მიზნით.
·         მოსწავლეთა მშობლები ნაკლებად ყურადღებას უთმობენ შვილებს--როგორც მოსწავლეებს .
·         მშობლები ნაკლებად ეხმარებიან შვილებს საშინაო დავალების შესრულებისთვის შესაბამისი გარემოს შექმნაში და  იშვიათად /ან არასდროს უკითხავენ წიგნებს
პროექტის მიზანი::
·         მშობელთა  აქტიური მონაწილეობა  სასკოლო  ცხოვრებაში
·         მშობელთა , როგორც ადამიანური რესურსის გამოყენება მოსწავლეთა შედეგების გაუმჯობესების მიზნით.
·         მშობელთა მხრიდან მეტი ხელშეწყობა  იქნება მოსწავლე- შვილებისთვის
·         ოჯახური კითხვის დღის დამკვიდრება,  ხელშეწყობა მშობელთათვის იზრუნონ შვილებისთვის საოჯახო-სასწავლო გარემოს შექმნაზე
·         წაკითხულის უკეთ გაგება-გააზრება და დიაგნოსტიკური ტესტირების შედეგების გაუმჯობესება
საგნობრივი სტანდარტი:
ქართ. V. 1. მოსწავლეს აქვს  ასაკის შესაფერისი სირთულის ტექსტების მოსმენისა და ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.
ქართ. V. 2. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური საკომუნიკაციო ამოცანების განხორციელება
ქართ. V. 12.  მოსწავლეს შეუძლია  კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით
ქართ. V. 13. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების დამოუკიდებ-ლად შექმნა.
ქართ. V. 14. მოსწავლეს შე-უძლია წერითი დავალების ამოცანის განსაზღვრა და ფუნქციური სტილის არჩევა.
პროექტის აღწერა
  • შეხვედრა მშობლებთან და პროექტის პრეზენტაცია
  • შეხვედრა მოსწავლეებთან და პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი ღონისძიებების განხორციელებამდე მოლოდინების განსაზღვრა
  • მოსწავლეთა მიერ კითხვის დღეების მოწყობა ოჯახებში
  • ჩანაწერების, შთაბეჭდილებების, ფოტო და ვიდეო მასალების შეგროვება და გაზიარება
  • მონიტორინგი პროექტის მიმდინარეობის შესახებ
  • პროექტის შეჯამება  



კონკრეტული ნაბიჯები საშიანო დავალების მომზადებისას

·         ნაბიჯი N1
მშობლებთან შეხვედრა  და  პროექტის პრეზენტაცია
·        ნაბიჯი N2
თვეში ერთხელ, საშინაო დავალების შესრულებისას  კონკრეტული ტექსტის წაკითხვისა და გააზრების შემდეგ , მოსწავლეები გადაწყვეტენ მშობელთა ჩართვას საშიანო დავალების მომზადების პროცესში. გაკვეთილის თემიდან გამომდინარე, მოსწავლეები მოიფიქრებენ 4 შეკითხვა
·        ნაბიჯი N3
მოსწავლეები შეკითხვის ფურცელს გადასცემენ დედას ან მამას და სთხოვენ თანმიმდევრულად დაუსვან შეკითხვები შვილს
·        ნაბიჯი N4
პასუხების ოსმენის შემდეგ მშობელი ტექსტის მიხედვით შეამოწმებს, სწორად გასცა თუ არა შვილმა შეკითხვას პასუხი. რეკომენდაციებს მისცემს შვილს
·        ნაბიჯი N5
მშობელი ხმამაღლა უკითხავს შვილს ტექსტს. ისინი ერთად განიხილავენ წაკითხულს
·        ნაბიჯი N6
მოსწავლეები წერენ ჩანაწერებს და ფოტოზე აღბეჭდავენ კითხვის დღეს. მომდევნო დღეს შთაბეჭდილებას   უზიარებენ მასწავლებელს
·        ნაბიჯი N7
მოსწავლეები დაგეგმავენ ოჯახური კითხვის დღისათვის რომელი წიგნი წაიღონ საკლასო ბიბლიოთეკიდან.
·        ნაბიჯი N8
3 თვეში ერთხელ კლასში    მოეწყობა მოსწავლეთათვის საინტერესო ფილმების მშობლებთან ერთად  ნახვა/განხილვა
·         ნაბიჯი N9
სასწავლო წლის ბოლოს შეჯამდება პროექტი და მოეწყობა გამოფენა ოჯახური კითხვის დღის ფარგლებში შეგროვილი ფოტოებისა

მოსალოდნელი შედეგები:
·         მშობლები სკოლაში მოსვლის გარეშეც შეძლებენ სასკოლო ცხოვრებაში აქტიურ ჩართვას
·         მასწავლებელი მშობლებს, როგორც  ადამიანურ რესურსს გამოიყენებს  მოსწავლეთა შედეგების გაუმჯობესების მიზნით.
·         მშობლები ყურადღებას გაამახვილებენ  და ხელს შეუწყობენ  მოსწავლე- შვილებს
·         დამკვიდრდება ოჯახური კითხვის დღე   და მშობლები ყოველთვის  იზრუნებენ შვილებისთვის საოჯახო-სასწავლო გარემოს შექმნაზე
·         მოსწავლეები შეძლებენ ტექსტების უკეთ გაგება-გააზრებას და გაუმჯობესდება დიაგნოსტიკური ტესტირების შედეგები

მნიშვნელოვანია:
1. ყველა მოსწავლის მშობელთა მონაწილეობა
2. პროექტის მდგრადობა და დაგეგმილი აქტივობების დროულად ჩატარება
3. მოსწავლეთა მიერ წაკითხული ტექსტების  უკეთ გაგება-გააზრება და წაკითხული წიგნების  რაოდენობის ზრდა

4. დიაგნოსტიკური ტესტირების შედეგების გაუმჯობესება






2014 წლის 21 დეკემბერს  მეხუთე კლასის  მოსწავლეთა და  მშობელთა მონაწილეობით მოეწყო საახალწლო გასართობი შოუ  სადღესასწაულო ცენტრში ,,დაბი დუბი"
მოსწავლეებმა  შეძლეს წარმოეჩინათ თავიანთი შესაძლებლობები სახელოვნებო მიმართულებით.
მშობლებმა მონაწილეობა მიიღეს საინტერესო აქტივობებში

აქტივობის სახელწოდება
საახალწლო კარნავალი
ადგილი/დრო
საბავშვო გასართობი ცენტრი ,,დაბი დუბი“
ქ.ქუთაისი, ირ.აბაშიძის ქ.N10-ა
2014 წლის 21 დეკემბერი  19 სთ--21სთ 30წთ.
შეხვედრის მთავარი იდეა (თემა)
მოსწავლეთა მონაწილეობით, საბავშვო-გასართობი ცენტრის  მიერ შემუშავებული საახალწლო პროგრამის ფარგლებში საახალწლო კარნავალის მოწყობა
შეხვედრის აქტუალობა
მოსწავლეები შეიქმნიან წინასაახალწლო განწყობას, მშობლებთან და მასწავლებლებთან ერთად მონაწილოებას მიიღებენ სხვადასხვა საგანმანათლებლო აქტივობაში,
შეხვედრის მიზნები
შეძლებენ საკუთარი შესაძლებლობების გამოვლენას მხატვრულ კითხვაში, სიმღერაში, ცეკვასა და სპორტული თამაშებში, რაც დადებითად აისახება მათ  მოტივაციაზე
მონაწილეთა ასაკი

9- 10 წელი
მოსალოდნელი შედეგები
·         მოსწავლეები გამოავლენენ თავიანთ შესაძლებლობებს
·         დაიგეგმება საინტერესო აქტივობებები მშობელთა , მასწავლებელთა და მოსწავლეთა მონაწილეობით
·         შეიქმნება წინასაახალწლო განწყობა, რაც გაზრდის მოსწავლეთა მოტივაციას
·         მოსწავლეები გახდებიან უფრო დავდაჯერებულები
საჭირო ძირიტადი რესურსები /ადამიანური-მატერიალური/
·         საბავშვო გასართობი ცენტრი ,,დაბი  დუბი“;
·          საახალწლო პროგრამა;
·         მოსწავლეები
·         მოსწავლეთა მშობლები
·         კლასის დამრიგებელი, მასწავლებელი
·         მომსახურების ღირებულება

შეხვედრის მსვლელობა
შეხვედრა წარიმართება მოწესრიგებულ გარემოში, დროში სწორად გათვლილი მენეჯმენტით. თითოეული მოსწავლის მაქსიმალური ჩართულობით 2სთ 30 წთ-ის ფარგლებში
შეხვედრის ორგანიზატორი
მაია მამისეიშვილი --ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
საკონტაქტო ინფრომაცია
599 626185;    577964437





No comments:

Post a Comment